要約
サイバーフィジカル システム (CPS) は、動的な環境内で意思決定を行い対話するように設計されたサイバー コンポーネントと物理コンポーネントを組み合わせたものです。
CPS の安全性を確保することは非常に重要であり、多様で複雑なシナリオにわたる広範なテストが必要です。
できるだけ多くのテスト シナリオを生成するために、これまでの取り組みでは、形式言語を使用してシナリオを記述し、シーンを生成することに重点が置かれてきました。
このペーパーでは、オープンソース ゲーム エンジン Godot 内でシーンを再構築するという別のアプローチを紹介します。
提供されたシナリオの画像から直接テストシーンを再構築できるパイプラインを開発しました。
これらの再構成されたシーンは、CPS を評価するためにシミュレートされた環境内に展開できます。
このアプローチは、現実的な環境で CPS をテストするためのスケーラブルで柔軟なソリューションを提供します。
要約(オリジナル)
Cyber-physical systems (CPS) combine cyber and physical components engineered to make decisions and interact within dynamic environments. Ensuring the safety of CPS is of great importance, requiring extensive testing across diverse and complex scenarios. To generate as many testing scenarios as possible, previous efforts have focused on describing scenarios using formal languages to generate scenes. In this paper, we introduce an alternative approach: reconstructing scenes inside the open-source game engine, Godot. We have developed a pipeline that enables the reconstruction of testing scenes directly from provided images of scenarios. These reconstructed scenes can then be deployed within simulated environments to assess a CPS. This approach offers a scalable and flexible solution for testing CPS in realistic environments.
arxiv情報
著者 | Daniel Peraltai,Xin Qin |
発行日 | 2024-12-24 12:55:28+00:00 |
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