要約
人間の目の目に見える向きによって、人々の空間的注意やその他の精神状態についてある程度の透明性が生まれます。
これにより、目には感知とコミュニケーションの手段としての二重の役割がもたらされます。
したがって、人工眼モデルは、人間と機械の相互作用シナリオにおける通信メディアとして研究されています。
コミュニケーションに目のモデルを使用する場合の 1 つの課題は、特に画面ベースのモデルの場合、空間参照の曖昧さを解決することで構成されます。
ここでは、人工的な目の動きに応じた反射のような機能を導入することで、この課題を克服するアプローチを紹介します。
私たちは 30 人の参加者を対象にユーザー調査を実施しました。この調査では、参加者は、ペースの速いグループ インタラクション タスクを進めるために、動的アイ モデルによって提供される空間参照を使用する必要がありました。
非反射眼モデルと純粋反射モードと比較して、新しいアプローチでのこれらの組み合わせにより識別精度とユーザー エクスペリエンスが向上し、相乗効果が得られることが示唆されました。
要約(オリジナル)
The visible orientation of human eyes creates some transparency about people’s spatial attention and other mental states. This leads to a dual role for the eyes as a means of sensing and communication. Accordingly, artificial eye models are being explored as communication media in human-machine interaction scenarios. One challenge in the use of eye models for communication consists of resolving spatial reference ambiguities, especially for screen-based models. Here, we introduce an approach for overcoming this challenge through the introduction of reflection-like features that are contingent on artificial eye movements. We conducted a user study with 30 participants in which participants had to use spatial references provided by dynamic eye models to advance in a fast-paced group interaction task. Compared to a non-reflective eye model and a pure reflection mode, their combination in the new approach resulted in a higher identification accuracy and user experience, suggesting a synergistic benefit.
arxiv情報
著者 | Matti Krüger,Yutaka Oshima,Yu Fang |
発行日 | 2024-12-10 09:37:25+00:00 |
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