Contour-based Interactive Segmentation

要約

インタラクティブ セグメンテーション (IS) の最近の進歩により、画像の編集とラベル付けを大幅に高速化し、簡素化できます。
最新の IS アプローチの大部分は、クリックの形でユーザー入力を受け入れます。
ただし、クリックを使用すると、特に小さなオブジェクト、オブジェクトの小さな部分、または同じタイプのオブジェクトのグループを選択する場合に、ユーザーの操作が多すぎる場合があります。
本論文では、このようなユーザーインタラクションの自然な形を緩やかな輪郭と見なし、輪郭ベースの IS 手法を紹介します。
標準のセグメンテーション ベンチマーク、新しい UserContours データセット、および困難なセグメンテーション ケースを含むそのサブセット UserContours-G で提案された方法を評価します。
実験を通じて、単一の輪郭が複数のクリックと同じ精度を提供し、必要なユーザー操作の量を減らすことを示しています。

要約(オリジナル)

Recent advances in interactive segmentation (IS) allow speeding up and simplifying image editing and labeling greatly. The majority of modern IS approaches accept user input in the form of clicks. However, using clicks may require too many user interactions, especially when selecting small objects, minor parts of an object, or a group of objects of the same type. In this paper, we consider such a natural form of user interaction as a loose contour, and introduce a contour-based IS method. We evaluate the proposed method on the standard segmentation benchmarks, our novel UserContours dataset, and its subset UserContours-G containing difficult segmentation cases. Through experiments, we demonstrate that a single contour provides the same accuracy as multiple clicks, thus reducing the required amount of user interactions.

arxiv情報

著者 Danil Galeev,Polina Popenova,Anna Vorontsova,Anton Konushin
発行日 2023-02-13 13:35:26+00:00
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