要約
システムが動的に変化する環境に効果的に適応するには、迅速な運動力学的運動計画が不可欠です。
いくつかの努力にもかかわらず、既存のアプローチは依然として、高次元の複雑な問題を迅速に計画するのに苦労しています。
当然のことですが、主な課題は、探索空間、特に軌道空間の高次元性から生じます。
私たちはこの問題に 2 段階の方法で取り組みます。最初に、運動力学的制約を満たしながら、当面のタスクに特に関連する多様な軌道で構成される、低次元の軌道多様体を特定します。{\it offline}。
その後、この多様体内でソリューションを検索し、{\it オンライン}、計画の速度を大幅に向上させます。
連続時間の微分可能な軌跡の多様体をエンコードして生成するために、新しいニューラル ネットワーク モデル {\it Differentiable Motion Manifold Primitives (DMMP)} と実践的なトレーニング戦略を提案します。
任意のターゲット位置への動的な投げを任務とする7自由度ロボットアームを用いた実験は、私たちの方法が計画速度、タスクの成功、および制約の満足度において既存のアプローチを上回ることを実証しました。
要約(オリジナル)
Fast kinodynamic motion planning is crucial for systems to effectively adapt to dynamically changing environments. Despite some efforts, existing approaches still struggle with rapid planning in high-dimensional, complex problems. Not surprisingly, the primary challenge arises from the high-dimensionality of the search space, specifically the trajectory space. We address this issue with a two-step method: initially, we identify a lower-dimensional trajectory manifold {\it offline}, comprising diverse trajectories specifically relevant to the task at hand while meeting kinodynamic constraints. Subsequently, we search for solutions within this manifold {\it online}, significantly enhancing the planning speed. To encode and generate a manifold of continuous-time, differentiable trajectories, we propose a novel neural network model, {\it Differentiable Motion Manifold Primitives (DMMP)}, along with a practical training strategy. Experiments with a 7-DoF robot arm tasked with dynamic throwing to arbitrary target positions demonstrate that our method surpasses existing approaches in planning speed, task success, and constraint satisfaction.
arxiv情報
著者 | Yonghyeon Lee |
発行日 | 2024-10-16 03:29:33+00:00 |
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