要約
この研究は、仮想体験における臨場感を高めるための触覚表示システムの初期開発を表しています。
開発されたシステムは、仮想現実ヘッドセットを介して媒介される仮想空間と、ロボットマニピュレータを介して媒介される物理空間との間の双方向接続を作成し、触覚プロキシフレームワークを使用した将来の触覚ディスプレイ開発の基盤を作成します。
ここでは、Meta Quest Pro ヘッドセットのハンド トラッキング パフォーマンスを評価し、ハンド トラッキングの遅延と静的位置誤差を調べて、システムのパフォーマンスを特徴付けます。
要約(オリジナル)
This work represents the initial development of a haptic display system for increased presence in virtual experiences. The developed system creates a two-way connection between a virtual space, mediated through a virtual reality headset, and a physical space, mediated through a robotic manipulator, creating the foundation for future haptic display development using the haptic proxy framework. Here, we assesses hand-tracking performance of the Meta Quest Pro headset, examining hand tracking latency and static positional error to characterize performance of our system.
arxiv情報
著者 | Eric Godden,Matthew Pan |
発行日 | 2024-06-06 20:35:18+00:00 |
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