AI Art is Theft: Labour, Extraction, and Exploitation, Or, On the Dangers of Stochastic Pollocks

要約

DALL-E、Midjourney、Stable Diffusion などのアプリケーションの発表以来、生成人工知能はアートワークを作成するツールとして物議を醸してきました。
これらのテクノロジーについて長期主義的な懸念を示す人もいますが、完全に自動化された未来が来る前兆ではありますが、より差し迫った問題は、現在の創造的労働に対する生成型 AI の影響です。
すでにビジネスリーダーたちは、人間の芸術的労働をAIが生成した画像に置き換え始めている。
これに対し、芸術界はAIによる画像生成は一種の窃盗に当たるとして抗議運動を開始した。
この論文は、これらの議論を分析、実証、批判し、AI 画像ジェネレーターは非倫理的な種類の労働力窃盗に関与していると結論付けています。
もし正しければ、他の多くの AI アプリケーションも盗難に依存しています。

要約(オリジナル)

Since the launch of applications such as DALL-E, Midjourney, and Stable Diffusion, generative artificial intelligence has been controversial as a tool for creating artwork. While some have presented longtermist worries about these technologies as harbingers of fully automated futures to come, more pressing is the impact of generative AI on creative labour in the present. Already, business leaders have begun replacing human artistic labour with AI-generated images. In response, the artistic community has launched a protest movement, which argues that AI image generation is a kind of theft. This paper analyzes, substantiates, and critiques these arguments, concluding that AI image generators involve an unethical kind of labour theft. If correct, many other AI applications also rely upon theft.

arxiv情報

著者 Trystan S. Goetze
発行日 2024-05-15 13:22:52+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.AI, cs.CY, I.2 パーマリンク