Research Re: search & Re-search

要約

検索アルゴリズムは、多くの場合、ノード拡張戦略によって分類されます。
1 つのオプションは、深さ優先戦略です。これは、後続ノードが生成される順序で検索空間を横断する単純なバックトラッキング戦略です。
代替案は、ドメイン固有のヒューリスティック情報を使用できるように設計されたベストファースト戦略です。
探索空間の有望な部分を最初に探索することにより、通常、最良優先アルゴリズムの方が深さ優先アルゴリズムよりも効率的になります。
チェスやチェッカーなどのミニマックス ゲームをプレイするプログラムでは、検索の効率が非常に重要です。
他の分野でのベストファーストアルゴリズムの成功を考えると、それらがミニマックスゲームにも使用されることが期待されるでしょう。
ただし、すべての高性能ゲーム プログラムは深さ優先アルゴリズムに基づいています。
この研究では、深さ優先アルゴリズム AB と最良優先アルゴリズム SSS を詳しく調べます。
これらのアルゴリズムに関する一般的な意見は、SSS はより効率的な検索の可能性を提供しますが、その複雑な定式化と指数関数的なメモリ要件により実用的ではないというものです。
この研究の理論的な部分は、2 つのアルゴリズムの間に驚くほど単純な関係があることを示しています。実際的な目的から見て、SSS は AB の特殊なケースです。
その後の経験的証拠は、SSS に関する一般的な意見が間違っていることを証明しています。つまり、SSS は複雑なアルゴリズムではなく、大量のメモリを必要とせず、深さ優先検索よりも効率的でもありません。

要約(オリジナル)

Search algorithms are often categorized by their node expansion strategy. One option is the depth-first strategy, a simple backtracking strategy that traverses the search space in the order in which successor nodes are generated. An alternative is the best-first strategy, which was designed to make it possible to use domain-specific heuristic information. By exploring promising parts of the search space first, best-first algorithms are usually more efficient than depth-first algorithms. In programs that play minimax games such as chess and checkers, the efficiency of the search is of crucial importance. Given the success of best-first algorithms in other domains, one would expect them to be used for minimax games too. However, all high-performance game-playing programs are based on a depth-first algorithm. This study takes a closer look at a depth-first algorithm, AB, and a best-first algorithm, SSS. The prevailing opinion on these algorithms is that SSS offers the potential for a more efficient search, but that its complicated formulation and exponential memory requirements render it impractical. The theoretical part of this work shows that there is a surprisingly straightforward link between the two algorithms — for all practical purposes, SSS is a special case of AB. Subsequent empirical evidence proves the prevailing opinion on SSS to be wrong: it is not a complicated algorithm, it does not need too much memory, and it is also not more efficient than depth-first search.

arxiv情報

著者 Aske Plaat
発行日 2024-03-20 16:08:57+00:00
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