Spike up Prime Interest in Science and Technology through Constructionist Games

要約

ロボットセットは、構成主義の教訓的アプローチを利用しながら、レゴ エデュケーションによって促進された「遊びを通して学ぶ」哲学に従って、小学校および中学校でうまく使用されてきました。
学習者は、直接の具体的な経験を通じて知識を発見して獲得し、構成主義的な学習プロセスで独自の表現を構築します。
活動の通常の教育目標には、制御、力学、プログラミング、ロボット工学の原理の紹介が含まれます [1]。
これらは、学習者のチームワーク協力、プロジェクトベースの学習、学習者グループの経験の共有とプレゼンテーションを伴う実践的な学習状況として組織されています。
この伝統を受けて、私たちは少し異なるシナリオ、つまり物理学、数学、芸術、科学、その他の科目を学習する際にロボット工学セットと名前付きアプローチを採用することに焦点を当てています。
慎重に設計されたプロジェクトでは、学習者は概念、原理、現象を実証するインタラクティブなモデルを構築し、実験を実行し、実際の基礎となる理論カリキュラムとの関連性やリンクを作成し、結び付けることを目的として精緻化フェーズでモデルを修正します。
このようにして、彼らは学習プロセスを成功させるための前提条件となる実践的な経験を収集しています。
子どもたちからのフィードバックに基づいて、物理学と数学に焦点を当てた以前の 2 つのアクティビティを継続し、今回はゲームを中心としたプロジェクトを構築します。
学習者は、構築したモデルを使用して、現実世界の物理的なアーティファクトを使用してさまざまなゲームをプレイします。
彼らはゲームをプレイしながらスキルを習得し、それを分析し、根底にある原則について学びます。
彼らは、ゲームのルールや戦略を変更し、拡張機能を作成し、楽しく魅力的な設定で相互に対話します。
今回は子どもたち、応用ロボットゼミの学生、応用情報学の学生と一緒に活動を企画しました。

要約(オリジナル)

Robotics sets have been successfully used in elementary and secondary schools in conformance with the ‘learning through play’ philosophy fostered by LEGO Education, while utilizing the Constructionism didactic approach. Learners discover and acquire knowledge through first-hand tangible experiences, building their own representations in a constructivist learning process. Usual pedagogical goals of the activities include introduction to the principles of control, mechanics, programming, and robotics [1]. They are organized as hands-on learning situations with teamwork cooperation of learners, project-based learning, sharing and presentations of the learners group experiences. Arriving from this tradition, we focus on a slightly different scenarios: employing the robotics sets and the named approaches when learning Physics, Mathematics, Art, Science, and other subjects. In carefully designed projects, learners build interactive models that demonstrate concepts, principles, and phenomena, perform experiments, and modify them in elaboration phases with the aim to connect, create associations and links to the actual underlying theoretical curriculum. In this way, they are collecting practical experiences which are prerequisite to successful learning process. Based on feedback from children, we continue upon two previous sets of activities that focused on Physics and Mathematics, this time with projects built around games. Learners play various games with physical artifacts in the real-world – with the models they build. They acquire skills while playing the games, analyze them, and learn about the underlying principles. They modify the game rules, strategies, create extensions, and interact with each other in an entertaining and engaging settings. This time we have designed the activities together with the children, students of applied robotics seminar, and a student of Applied Informatics.

arxiv情報

著者 Pavel Petrovič,Fedir Agarshev
発行日 2024-02-27 06:25:00+00:00
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