Slippage-robust Gaze Tracking for Near-eye Display

要約

近年、ヘッドマウント型ニアアイ ディスプレイ デバイスは、仮想現実と拡張現実の主要なハードウェア基盤となっています。
このように、頭部装着型の視線追跡技術は、人間とコンピューターの相互作用の重要な部分として注目されています。
しかし、頭部装着型デバイス (HMD) の滑りは避けられないため、視線追跡エラーが大きくなり、HMD の実用的な使用を妨げることがよくあります。
この問題に対処するために、非球面眼球モデルに基づく近眼表示方法のための滑りロバスト視線追跡を提案し、眼球の光軸と回転中心を正確に計算します。
スリッページのあるデータセットでいくつかの方法をテストしましたが、実験結果は、提案された方法が以前の方法よりも大幅に優れていることを示しています (準最適な方法のほぼ 2 倍)。

要約(オリジナル)

In recent years, head-mounted near-eye display devices have become the key hardware foundation for virtual reality and augmented reality. Thus head-mounted gaze tracking technology has received attention as an essential part of human-computer interaction. However, unavoidable slippage of head-mounted devices (HMD) often results higher gaze tracking errors and hinders the practical usage of HMD. To tackle this problem, we propose a slippage-robust gaze tracking for near-eye display method based on the aspheric eyeball model and accurately compute the eyeball optical axis and rotation center. We tested several methods on datasets with slippage and the experimental results show that the proposed method significantly outperforms the previous method (almost double the suboptimal method).

arxiv情報

著者 Wei Zhang,Jiaxi Cao,Xiang Wang,Enqi Tian,Bin Li
発行日 2022-11-01 17:52:05+00:00
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