Prompting Fairness: Artificial Intelligence as Game Players

要約

公平性を測るための独裁者ゲームなどの功利主義ゲームは、社会科学で数十年にわたって研究されてきた。
これらのゲームは、人間が公平性をどのように見ているかだけでなく、公平性、利他主義、貪欲の頻度がどのような状況で増加または減少するかについての洞察を私たちに与えてくれました。
これらのゲームは伝統的に人間に焦点を当ててきましたが、AI の台頭により、これらのモデルがこれらのゲームをどのようにプレイするかを研究できるようになりました。
AI は人間のインタラクションにおいて恒常的になりつつあり、これらのモデルがゲームプレイの公平性をどのように表現するかを調べることで、AI がどのように意思決定を行うかについての洞察が得られる可能性があります。
101 ラウンドの独裁者ゲームを経て、私は AI には強い公平性の感覚があり、それは一緒にプレイしている相手を信頼できるとみなすかどうかに依存し、フレーミングは AI が受託者に指定されたときに受信者にどれだけの報酬を与えるかに強い影響を与えると結論付けました。
そしてAIも人間と同じように不平等への嫌悪感を経験しているという証拠があるかもしれない。

要約(オリジナル)

Utilitarian games such as dictator games to measure fairness have been studied in the social sciences for decades. These games have given us insight into not only how humans view fairness but also in what conditions the frequency of fairness, altruism and greed increase or decrease. While these games have traditionally been focused on humans, the rise of AI gives us the ability to study how these models play these games. AI is becoming a constant in human interaction and examining how these models portray fairness in game play can give us some insight into how AI makes decisions. Over 101 rounds of the dictator game, I conclude that AI has a strong sense of fairness that is dependant of it it deems the person it is playing with as trustworthy, framing has a strong effect on how much AI gives a recipient when designated the trustee, and there may be evidence that AI experiences inequality aversion just as humans.

arxiv情報

著者 Jazmia Henry
発行日 2024-02-09 04:19:26+00:00
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