要約
近年、さまざまな認知や運動の問題をリハビリするために、ゲーミフィケーションが非常に人気があります。
リハビリテーションは、十分に早期に開始し、集中的かつ反復的に行うと効果的であることが示されています。
しかし、リハビリテーションの成功は、治療中の患者のモチベーションと忍耐力にも依存します。
リハビリテーション手順に真剣なゲームを追加すると、患者が治療手順の単調さを克服するのに役立ちます。
一方で、ロボットリハビリテーションシステムでさまざまなゲームを利用できれば、難易度の異なるタスクをより多様性に富んで定義することが可能になります。
この論文では、リハビリロボットをいくつかの Web ベースのゲームに接続する手順を紹介します。
つまり、USB ポートを介してロボットとコンピュータを接続するインターフェースが設計されています。
提案されたアプローチの有用性を検証するために、研究者が設計した調査を使用して複数のユーザーからフィードバックが得られました。
この結果は、リハビリテーション以外にもいくつかのゲームを行うことで、リハビリテーションの手順が楽しくなるということを示しています。
要約(オリジナル)
In recent years, gamification has become very popular for rehabilitating different cognitive and motor problems. It has been shown that rehabilitation is effective when it starts early enough and it is intensive and repetitive. However, the success of rehabilitation depends also on the motivation and perseverance of patients during treatment. Adding serious games to the rehabilitation procedure will help the patients to overcome the monotonicity of the treatment procedure. On the other hand, if a variety of games can be used with a robotic rehabilitation system, it will help to define tasks with different levels of difficulty with greater variety. In this paper we introduce a procedure for connecting a rehabilitation robot to several web-based games. In other words, an interface is designed that connects the robot to a computer through a USB port. To validate the usefulness of the proposed approach, a researcher designed survey was used to get feedback from several users. The results demonstrate that having several games besides rehabilitation makes the procedure of rehabilitation entertaining.
arxiv情報
著者 | Payman Sharafianardakani,Hadi Moradi,Fariba Bahrami |
発行日 | 2023-11-21 19:23:38+00:00 |
arxivサイト | arxiv_id(pdf) |
提供元, 利用サービス
arxiv.jp, Google