C-Procgen: Empowering Procgen with Controllable Contexts

要約

Procgen ベンチマークをさらに強化した環境スイートである C-Procgen を紹介します。
C-Procgen は、16 のゲームにわたる 200 以上の固有のゲーム コンテキストへのアクセスを提供します。
ゲームの仕組みからエージェントの属性に至るまで、環境を詳細に設定できます。
これにより、以前は Procgen のブラックボックスであった手続き型生成プロセスがより透明になり、さまざまな研究ニーズに適応できるようになります。このアップグレードにより、計算効率を維持しながら、動的なコンテキスト管理と個別の割り当てが強化されます。
C-Procgen の制御可能なコンテキストにより、学習ダイナミクス分析、カリキュラム学習、転移学習などのさまざまな強化学習研究分野に適用できます。
私たちは、C-Procgen が現在の文献のギャップを埋め、将来の研究に貴重なツールキットを提供すると信じています。

要約(オリジナル)

We present C-Procgen, an enhanced suite of environments on top of the Procgen benchmark. C-Procgen provides access to over 200 unique game contexts across 16 games. It allows for detailed configuration of environments, ranging from game mechanics to agent attributes. This makes the procedural generation process, previously a black-box in Procgen, more transparent and adaptable for various research needs.The upgrade enhances dynamic context management and individualized assignments, while maintaining computational efficiency. C-Procgen’s controllable contexts make it applicable in diverse reinforcement learning research areas, such as learning dynamics analysis, curriculum learning, and transfer learning. We believe that C-Procgen will fill a gap in the current literature and offer a valuable toolkit for future works.

arxiv情報

著者 Zhenxiong Tan,Kaixin Wang,Xinchao Wang
発行日 2023-11-13 13:07:48+00:00
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