XRLoc: Accurate UWB Localization for XR Systems

要約

現実世界における超広帯域 (UWB) タグが付いた物体や人の位置を理解することは、サイバーから物理へのスムーズな移行を可能にするために不可欠です。
ただし、今日のほとんどの UWB ローカリゼーション システムでは、環境内に複数のアンカーが必要であり、セットアップが非常に面倒になる場合があります。
この作業では、現実世界の多くのシナリオで数センチメートルの精度を提供する XRLoc を開発します。
この論文では、デバイスの位置特定から数センチメートルの誤差以内に至るまで、単一のアンカー ポイントを悩ませる基本的な制限を克服することを可能にする重要なアイデアについて説明します。
日常の物体をデモとして使用した VR チェス ゲームをデプロイしたところ、動的シナリオでシステムの中央値精度が $2.4$ cm、$90^\mathrm{th}$ パーセンタイル精度が $5.3$ cm を達成し、パフォーマンスが少なくとも $8\times$ 優れていることがわかりました。
最先端のローカリゼーション システム。
さらに、$10$ Hz の更新レート、$\sim 1$ ms のローカリゼーション レイテンシで、$10$ を超えるタグにこれらの位置を提供する MAC プロトコルを実装します。

要約(オリジナル)

Understanding the location of ultra-wideband (UWB) tag-attached objects and people in the real world is vital to enabling a smooth cyber-physical transition. However, most UWB localization systems today require multiple anchors in the environment, which can be very cumbersome to set up. In this work, we develop XRLoc, providing an accuracy of a few centimeters in many real-world scenarios. This paper will delineate the key ideas which allow us to overcome the fundamental restrictions that plague a single anchor point from localization of a device to within an error of a few centimeters. We deploy a VR chess game using everyday objects as a demo and find that our system achieves $2.4$ cm median accuracy and $5.3$ cm $90^\mathrm{th}$ percentile accuracy in dynamic scenarios, performing at least $8\times$ better than state-of-art localization systems. Additionally, we implement a MAC protocol to furnish these locations for over $10$ tags at update rates of $100$ Hz, with a localization latency of $\sim 1$ ms.

arxiv情報

著者 Aditya Arun,Shunsuke Saruwatari,Sureel Shah,Dinesh Bharadia
発行日 2023-09-25 23:23:34+00:00
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