‘An Adapt-or-Die Type of Situation’: Perception, Adoption, and Use of Text-To-Image-Generation AI by Game Industry Professionals

要約

クリエイティブ AI に最近追加された Text-to-Image Generation (TTIG) モデルは、テキストの説明に基づいて画像を生成できます。
これらのモデルは、プロのクリエイティブの仕事に匹敵し始めており、他の重要な影響の中でもとりわけ、クリエイティブな仕事の将来、雇用の喪失、著作権問題についての議論を引き起こしました。
TTIG の持続可能な導入をサポートするには、専門家が TTIG をどのように認識し、導入し、使用するかについて、豊富で信頼性が高く、透明性のある洞察を提供する必要があります。
しかし重要なのは、公的議論が浅く、狭く、透明性を欠いている一方で、学術研究は一般のアーティスト集団における TTIG の使用の研究に焦点を当てており、特定の業界の専門家の認識や態度には焦点を当てていないことです。
この論文では、フィンランドのビデオゲーム業界における TTIG に関する定性的かつ探索的なインタビュー調査を提供します。
14 人のゲーム専門家への半構造化インタビューのテンプレート分析を通じて、ゲーム業界の実践における TTIG システムの専門家の認識、導入、使用に関する 49 のサブテーマに構造化された 12 の包括的なテーマを明らかにします。
(さらにもう一つの)役割の変化と創造的なプロセスを経験する参加者の考察は、業界内の議論に情報を提供し、政策立案者が緊急に必要な法律を知らせるために使用し、ゲーム、HCI、AI の研究者が持続可能で専門的な使用をサポートできるようにすることができます。
TTIG は文化的工芸品として人々とゲームに利益をもたらします。

要約(オリジナル)

Text-to-image generation (TTIG) models, a recent addition to creative AI, can generate images based on a text description. These models have begun to rival the work of professional creatives, and sparked discussions on the future of creative work, loss of jobs, and copyright issues, amongst other important implications. To support the sustainable adoption of TTIG, we must provide rich, reliable and transparent insights into how professionals perceive, adopt and use TTIG. Crucially though, the public debate is shallow, narrow and lacking transparency, while academic work has focused on studying the use of TTIG in a general artist population, but not on the perceptions and attitudes of professionals in a specific industry. In this paper, we contribute a qualitative, exploratory interview study on TTIG in the Finnish videogame industry. Through a Template Analysis on semi-structured interviews with 14 game professionals, we reveal 12 overarching themes, structured into 49 sub-themes on professionals’ perception, adoption and use of TTIG systems in games industry practice. Experiencing (yet another) change of roles and creative processes, our participants’ reflections can inform discussions within the industry, be used by policymakers to inform urgently needed legislation, and support researchers in games, HCI and AI to support the sustainable, professional use of TTIG to benefit people and games as cultural artefacts.

arxiv情報

著者 Veera Vimpari,Annakaisa Kultima,Perttu Hämäläinen,Christian Guckelsberger
発行日 2023-09-05 15:33:04+00:00
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カテゴリー: cs.AI, cs.HC パーマリンク