要約
選手の動きの分析はスポーツ分析の重要な部分です。
既存の選手の動きの分析方法は、試合終了後に録画されたビデオを使用します。
この研究では、ライブブロードキャストの試合ビデオでのバドミントンの試合のプレーヤーの動きを分析するためのエンドツーエンドのフレームワークを提案します。
私たちは試合からの視覚入力のみを使用し、マルチモーダルセンサーデータを使用する他のアプローチとは異なり、私たちのアプローチは視覚的な手がかりのみを使用します。
生中継のバドミントン試合のビデオフィードから両選手がカバーするコート上の距離を計算する方法を提案します。
この分析を実行するために、ブロードキャスト マッチのリプレイやその他の冗長な部分を削除して、ゲームプレイに焦点を当てます。
次に、プレーヤー トラッキングを実行して、各フレーム内の両方のプレーヤーの動きを識別して追跡します。
最後に、各プレーヤーがカバーする距離とコート上を移動する平均速度を計算します。
さらに、プレーヤーのゲームプレイを分析するのに役立つ、コート上でプレーヤーがカバーするエリアのヒートマップも表示します。
私たちが提案したフレームワークは、プレミア バドミントン リーグ 2019 (PBL 2019) 中にライブ ブロードキャストの試合をリアルタイムで分析するためにうまく使用され、解説者や放送局がその有用性を高く評価しました。
要約(オリジナル)
Analysis of player movements is a crucial subset of sports analysis. Existing player movement analysis methods use recorded videos after the match is over. In this work, we propose an end-to-end framework for player movement analysis for badminton matches on live broadcast match videos. We only use the visual inputs from the match and, unlike other approaches which use multi-modal sensor data, our approach uses only visual cues. We propose a method to calculate the on-court distance covered by both the players from the video feed of a live broadcast badminton match. To perform this analysis, we focus on the gameplay by removing replays and other redundant parts of the broadcast match. We then perform player tracking to identify and track the movements of both players in each frame. Finally, we calculate the distance covered by each player and the average speed with which they move on the court. We further show a heatmap of the areas covered by the player on the court which is useful for analyzing the gameplay of the player. Our proposed framework was successfully used to analyze live broadcast matches in real-time during the Premier Badminton League 2019 (PBL 2019), with commentators and broadcasters appreciating the utility.
arxiv情報
著者 | Nitin Nilesh,Tushar Sharma,Anurag Ghosh,C. V. Jawahar |
発行日 | 2023-08-23 15:38:26+00:00 |
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