‘That Darned Sandstorm’: A Study of Procedural Generation through Archaeological Storytelling

要約

タイトル:「邪悪な砂嵐」:考古学的ストーリーテリングを通じた手順による生成の研究

要約:

– 手順による生成は、特にレベルデザインに応用されてきましたが、生成されたゲーム環境の物語的な要素については比較的研究が少ないです。
– この論文では、プレイヤーに生成された世界のコンテンツを考古学的に解釈するように促す「生成考古学ゲーム」のレンズを通じて、これらの効果を研究する最初の試みを紹介します。
– 187人の参加者が「Nothing Beside Remains」というゲームをプレイした結果、質的および量的なデータを収集した調査を報告します。
– プレイヤーの解釈を促すことが意図された効果と、ゲームのエクスペリエンスに対する「グリッチ」の意図しない影響の初期分析を提供します。

要約(オリジナル)

Procedural content generation has been applied to many domains, especially level design, but the narrative affordances of generated game environments are comparatively understudied. In this paper we present our first attempt to study these effects through the lens of what we call a generative archaeology game that prompts the player to archaeologically interpret the generated content of the game world. We report on a survey that gathered qualitative and quantitative data on the experiences of 187 participants playing the game Nothing Beside Remains. We provide some preliminary analysis of our intentional attempt to prompt player interpretation, and the unintentional effects of a glitch on the player experience of the game.

arxiv情報

著者 Florence Smith Nicholls,Michael Cook
発行日 2023-04-17 14:08:05+00:00
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