MenuCraft: Interactive Menu System Design with Large Language Models

要約

メニュー システムの設計は、多くの設計オプションとさまざまな人的要因を伴う困難な作業です。
たとえば、設計者が考慮する必要がある重要な要素の 1 つは、メニュー コマンドの意味的および体系的な関係です。
ただし、利用可能なリソースが限られているため、これらの関係を把握することは困難な場合があります。
ニューラル言語モデルの進歩により、大規模な言語モデルは、メニュー システムの設計と改良において膨大な既存の知識を利用できます。
本論文では、デザイナーと対話システムとのコラボレーションを可能にしてメニューをデザインするための AI 支援型メニュー デザイン デザイナー、MenuCraft を提案します。
MenuCraft は、メニュー設計プロセスを簡素化し、設計オプションを簡単にカスタマイズできる、対話型の言語ベースのメニュー設計ツールを提供します。
MenuCraft は、少数ショット学習を実行できるダイアログを介したさまざまな対話をサポートしています。

要約(オリジナル)

Menu system design is a challenging task involving many design options and various human factors. For example, one crucial factor that designers need to consider is the semantic and systematic relation of menu commands. However, capturing these relations can be challenging due to limited available resources. With the advancement of neural language models, large language models can utilize their vast pre-existing knowledge in designing and refining menu systems. In this paper, we propose MenuCraft, an AI-assisted designer for menu design that enables collaboration between the designer and a dialogue system to design menus. MenuCraft offers an interactive language-based menu design tool that simplifies the menu design process and enables easy customization of design options. MenuCraft supports a variety of interactions through dialog that allows performing few-shot learning.

arxiv情報

著者 Amir Hossein Kargaran,Nafiseh Nikeghbal,Abbas Heydarnoori,Hinrich Schütze
発行日 2023-03-08 10:39:38+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.AI, cs.CL, cs.HC パーマリンク