Novel projection schemes for graph-based Light Field coding

要約

光電界圧縮において、グラフベース符号化は、不規則な形状に沿った信号の冗長性を利用し、良好なエネルギー圧縮を得るために強力である。しかし、高次元グラフの処理に要する時間が長いことに加え、グラフの構築方法が視点間視差情報の精度に大きく依存する。実世界の光電場や計算機で生成された合成光電場では、ケラレや視差が大きいため、視差情報を用いた超光線投影は精度が悪いと思われる。本論文では、視差情報の誤差が少ない2つの投影方式を紹介し、1つの投影方式ではエンコーダとデコーダの計算時間を大幅に削減することができる。実験では、これらの提案により、ビュー間のスーパーピクセルの投影品質が大幅に向上することを示し、さらに、オリジナルの投影方式とHEVCベースまたはJPEG Plenoベースの符号化アプローチと比較して、レートディストーション性能も向上することを示した。

要約(オリジナル)

In Light Field compression, graph-based coding is powerful to exploit signal redundancy along irregular shapes and obtains good energy compaction. However, apart from high time complexity to process high dimensional graphs, their graph construction method is highly sensitive to the accuracy of disparity information between viewpoints. In real world Light Field or synthetic Light Field generated by computer software, the use of disparity information for super-rays projection might suffer from inaccuracy due to vignetting effect and large disparity between views in the two types of Light Fields respectively. This paper introduces two novel projection schemes resulting in less error in disparity information, in which one projection scheme can also significantly reduce time computation for both encoder and decoder. Experimental results show projection quality of super-pixels across views can be considerably enhanced using the proposals, along with rate-distortion performance when compared against original projection scheme and HEVC-based or JPEG Pleno-based coding approaches.

arxiv情報

著者 Bach Gia Nguyen,Chanh Minh Tran,Tho Nguyen Duc,Tan Xuan Phan,Kamioka Eiji
発行日 2022-06-09 08:10:22+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, DeepL

カテゴリー: cs.CV, cs.MM, eess.IV パーマリンク