‘An Adapt-or-Die Type of Situation’: Perception, Adoption, and Use of Text-To-Image-Generation AI by Game Industry Professionals

要約

テキストから画像への生成 (TTIG) モデルは、テキストの説明に基づいて画像を生成することができ、プロのクリエイティブの仕事に匹敵し始めており、特にクリエイティブな仕事の将来、失業、著作権の問題についての議論を引き起こしています。
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TTIG の持続可能な採用をサポートするには、専門家が TTIG をどのように認識し、採用し、使用するかについて、豊富で信頼性が高く透明性のある洞察を提供する必要があります。
しかし決定的に重要なことは、公の議論は浅く、狭く、透明性に欠けており、学術研究は一般的なアーティスト集団における TTIG の使用を研究することに焦点を当てていますが、特定の業界の専門家の認識や態度には焦点を当てていません.
この論文では、フィンランドのビデオゲーム業界における TTIG に関する定性的な探索的インタビュー調査に貢献します。
14 人のゲーム プロフェッショナルとの半構造化インタビューに関するテンプレート分析を通じて、ゲーム業界の実践における TTIG システムのプロフェッショナルの認識、採用、および使用に関する 49 のサブテーマに構造化された 12 の包括的なテーマを明らかにします。
役割と創造的なプロセスの (さらに別の) 変化を経験し、参加者の (倫理的な) 考察は、業界内の議論に情報を提供し、政策立案者が緊急に必要な法律を知らせるために使用し、ゲーム、HCI、AI の研究者をサポートして、持続可能でプロフェッショナルなサポートをサポートすることができます。
ベネフィット ゲームを文化的工芸品として使用する。

要約(オリジナル)

Text-to-image generation (TTIG) models can generate images based on a text description, and have begun to rival the work of professional creatives, and sparked discussions on the future of creative work, loss of jobs, and copyright issues, amongst others. To support the sustainable adoption of TTIG, we must provide rich, reliable and transparent insights into how professionals perceive, adopt and use TTIG. Crucally though, the public debate is shallow, narrow and lacking transparency, and academic work has focused on studying the use of TTIG in a general artist population, but not the perceptions and attitudes of professionals in a specific industry. In this paper, we contribute a qualitative, exploratory interview study on TTIG in the Finnish videogame industry. Through a Template Analysis on semi-structured interviews with 14 game professionals, we reveal 12 overarching themes, structured into 49 sub-themes on professionals’ perception, adoption and use of TTIG systems in games industry practice. Experiencing (yet another) change of roles and creative processes, our participants’ (ethical) reflections can inform discussions within the industry, be used by policymakers to inform urgently needed legislation, and support researchers in games, HCI and AI to support sustainable, professional use benefit games as cultural artefacts.

arxiv情報

著者 Veera Vimpari,Annakaisa Kultima,Perttu Hämäläinen,Christian Guckelsberger
発行日 2023-02-24 12:38:27+00:00
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カテゴリー: cs.AI, cs.HC パーマリンク