GPU-Friendly Laplacian Texture Blending

要約

テクスチャと材料ブレンドは、レンダリングされた仮想世界に多様性を追加し、複合材料の作成、手続き的コンテンツを生成するための主要な方法の1つです。
素朴に行われると、目に見える縫い目またはコントラストの損失のいずれかを導入し、ブレンドテクスチャを表していない不自然な外観につながります。
以前の作業では、慎重な手動パラメーターチューニング、テクスチャごとの長い統計の事前計算、ルックアップテーブル、またはディープニューラルネットワークのトレーニングを通じて、この問題に対処することを提案しました。
この作業では、画像処理とラプラシアンピラミッドブレンドからの洞察に基づいた代替アプローチを提案します。
私たちのアプローチでは、記憶の使用量の増加を必要とせず(通常の非ラプラシアンのテクスチャマップチェーンの存在を除く)、ゴーストを生成せず、鋭いローカル機能を保存し、GPUでリアルタイムで実行できます。
いくつかの追加の低いMIPMAPテクスチャタップのコスト。

要約(オリジナル)

Texture and material blending is one of the leading methods for adding variety to rendered virtual worlds, creating composite materials, and generating procedural content. When done naively, it can introduce either visible seams or contrast loss, leading to an unnatural look not representative of blended textures. Earlier work proposed addressing this problem through careful manual parameter tuning, lengthy per-texture statistics precomputation, look-up tables, or training deep neural networks. In this work, we propose an alternative approach based on insights from image processing and Laplacian pyramid blending. Our approach does not require any precomputation or increased memory usage (other than the presence of a regular, non-Laplacian, texture mipmap chain), does not produce ghosting, preserves sharp local features, and can run in real time on the GPU at the cost of a few additional lower mipmap texture taps.

arxiv情報

著者 Bartlomiej Wronski
発行日 2025-02-19 18:40:47+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.CV, cs.GR パーマリンク