要約
ゲームと映画制作の急速な進歩により、テキストからインタラクティブな動きを生み出すことは、コンテンツの作成プロセスに革命をもたらす可能性のために大きな注目を集めています。
多くの実用的なアプリケーションでは、仮想文字のモーション範囲または軌跡に厳格な制約を課す必要があります。
ただし、テキスト入力のみに依存する既存の方法は、特に望ましい軌跡を指定する際に、ユーザーの意図を正確にキャプチャする上で大きな課題に直面しています。
その結果、生成された動きは、しばしばもっともらしいと精度を欠いています。
さらに、カスタマイズされたモーション生成のための既存の軌跡ベースの方法は、単一の俳優シナリオの再訓練に依存しています。これにより、さまざまなデータセットへの柔軟性と適応性が制限され、2因子の動きにおけるインタラクティブが制限されます。
指定された軌跡に続いてインタラクティブな動きを生成するために、このペーパーは、パートナーダンスの役割の割り当てに触発された、複雑な動きをリーダーに隔離します。フォロワーダイナミックです。
このフレームワークに基づいて、このペーパーでは、インタラクティブモーション生成におけるモーション範囲の改良プロセスを調査し、ペースコントローラーと運動学的同期アダプターを統合するトレーニングなしのアプローチを提案します。
このフレームワークは、リーダーの動きを制御し、リーダーと整合するためのフォロワーの動きを修正することにより、軌道に準拠する動きを生成する既存のモデルの能力を高めます。
実験結果は、提案されたアプローチが、軌道情報をよりよく活用することにより、リアリズムと精度の両方で既存の方法を上回ることを示しています。
要約(オリジナル)
With the rapid advancement of game and film production, generating interactive motion from texts has garnered significant attention due to its potential to revolutionize content creation processes. In many practical applications, there is a need to impose strict constraints on the motion range or trajectory of virtual characters. However, existing methods that rely solely on textual input face substantial challenges in accurately capturing the user’s intent, particularly in specifying the desired trajectory. As a result, the generated motions often lack plausibility and accuracy. Moreover, existing trajectory – based methods for customized motion generation rely on retraining for single – actor scenarios, which limits flexibility and adaptability to different datasets, as well as interactivity in two-actor motions. To generate interactive motion following specified trajectories, this paper decouples complex motion into a Leader – Follower dynamic, inspired by role allocation in partner dancing. Based on this framework, this paper explores the motion range refinement process in interactive motion generation and proposes a training-free approach, integrating a Pace Controller and a Kinematic Synchronization Adapter. The framework enhances the ability of existing models to generate motion that adheres to trajectory by controlling the leader’s movement and correcting the follower’s motion to align with the leader. Experimental results show that the proposed approach, by better leveraging trajectory information, outperforms existing methods in both realism and accuracy.
arxiv情報
著者 | Runqi Wang,Caoyuan Ma,Jian Zhao,Hanrui Xu,Dongfang Sun,Haoyang Chen,Lin Xiong,Zheng Wang,Xuelong Li |
発行日 | 2025-02-17 08:52:45+00:00 |
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