Mixed Reality Outperforms Virtual Reality for Remote Error Resolution in Pick-and-Place Tasks

要約

この調査では、倉庫のパッケージングエラーの修正など、リモートエラー解像度タスクのための、複合現実(MR)、仮想現実(VR)、およびカメラストリームインターフェイスのパフォーマンスと使いやすさを評価します。
具体的には、エラーを検出した後にロボットアームが停止し、リモートオペレーターがピックアンドプレイスアクションを介して介入して解決する必要があるシナリオを検討します。
21人の参加者が、各インターフェイスを使用してシミュレートされたピックアンドプレイスタスクを実行しました。
タスク解像度時間、ユーザビリティスコア(SUS)、およびメンタルワークロードスコア(NASA-TLX)の線形混合モデル(LMM)分析により、MRインターフェイスがVRインターフェイスとカメラインターフェイスの両方を上回ることが示されました。
MRは、タスクの完了を大幅に高速化し、使いやすさがより高く評価され、認知的に要求が少ないと認識されていました。
特に、仮想ロボットを物理テーブルに投影したMRインターフェイスは、優れた空間的理解と物理的参照キューを提供しました。
研究後の調査により、他のインターフェイスよりもMRに対する参加者の好みがさらに確認されました。

要約(オリジナル)

This study evaluates the performance and usability of Mixed Reality (MR), Virtual Reality (VR), and camera stream interfaces for remote error resolution tasks, such as correcting warehouse packaging errors. Specifically, we consider a scenario where a robotic arm halts after detecting an error, requiring a remote operator to intervene and resolve it via pick-and-place actions. Twenty-one participants performed simulated pick-and-place tasks using each interface. A linear mixed model (LMM) analysis of task resolution time, usability scores (SUS), and mental workload scores (NASA-TLX) showed that the MR interface outperformed both VR and camera interfaces. MR enabled significantly faster task completion, was rated higher in usability, and was perceived to be less cognitively demanding. Notably, the MR interface, which projected a virtual robot onto a physical table, provided superior spatial understanding and physical reference cues. Post-study surveys further confirmed participants’ preference for MR over other interfaces.

arxiv情報

著者 Advay Kumar,Stephanie Simangunsong,Pamela Carreno-Medrano,Akansel Cosgun
発行日 2025-02-10 04:11:33+00:00
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