Mesh2SLAM in VR: A Fast Geometry-Based SLAM Framework for Rapid Prototyping in Virtual Reality Applications

要約

SLAMは、ロボット工学とAR/VRに幅広いアプリケーションを備えた基本的な手法です。
SLAMシミュレーションは新しい概念を評価しますが、VR HMDSなどのリソース制約のあるデバイスでテストすることは、課題に直面しています。高い計算コストと制限されたセンサーデータアクセスです。
この作業では、メッシュジオメトリ投影を機能として使用してスパースフレームワークを提案します。これは、効率を向上させ、直接センサーデータアクセスを回避し、VRおよび数値評価を通じて実証するスラム研究を進めます。

要約(オリジナル)

SLAM is a foundational technique with broad applications in robotics and AR/VR. SLAM simulations evaluate new concepts, but testing on resource-constrained devices, such as VR HMDs, faces challenges: high computational cost and restricted sensor data access. This work proposes a sparse framework using mesh geometry projections as features, which improves efficiency and circumvents direct sensor data access, advancing SLAM research as we demonstrate in VR and through numerical evaluation.

arxiv情報

著者 Carlos Augusto Pinheiro de Sousa,Heiko Hamann,Oliver Deussen
発行日 2025-01-23 11:25:43+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.CV, cs.RO パーマリンク