要約
単一のラスターの模範を考慮して、任意のサイズの新しいベクトルテクスチャを合成するための新しい方法を提案します。
私たちの方法は、最初に模範をセグメント化して主要なテキストを抽出し、視覚的な類似性に基づいてそれらをクラスターします。
次に、記述子を計算して、合成時に使用されるカテゴリ間の関係を含む各テキストの近傍をキャプチャします。
次に、簡単な手順を使用して、プライマリポリゴンの後ろに二次テキストを抽出および配置します。
最後に、私たちの方法は、データポイントと色のセットによって定義される背景の勾配フィールドを構築します。
セカンダリポリゴンの色も、グラデーションフィールドに合わせて調整されます。
私たちの作業を他の方法と比較するために、幅広い知覚ベースのメトリックを使用します。
要約(オリジナル)
We propose a new method for synthesizing an arbitrarily sized novel vector texture given a single raster exemplar. Our method first segments the exemplar to extract the primary textons, and then clusters them based on visual similarity. We then compute a descriptor to capture each texton’s neighborhood which contains the inter-category relationships that are used at synthesis time. Next, we use a simple procedure to both extract and place the secondary textons behind the primary polygons. Finally, our method constructs a gradient field for the background which is defined by a set of data points and colors. The color of the secondary polygons are also adjusted to better match the gradient field. To compare our work with other methods, we use a wide range of perceptual-based metrics.
arxiv情報
著者 | Christopher Palazzolo,Oliver van Kaick,David Mould |
発行日 | 2025-01-23 16:35:21+00:00 |
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