要約
このペーパーでは、ジャンル パターンを構築する方法を示します。その目的は、テーマの一貫性を強制する方法でインタラクティブなストーリー構成をガイドすることです。
議論を始めるために、私たちは、これまでの独創的な作品に基づいて、5 つの基本的なジャンルの存在を主張します。すなわち、コメディー、ロマンス (12 世紀以来隆盛を極めた壮大なプロットという意味で)、悲劇、風刺、ミステリーです。
パターンを構築するには、単純な 2 段階のプロセスが使用されます。まず、ジャンルの特徴に一致する例を取得し、次に最も具体的な一般化の形式を例のグループに適用して、それらの共通点を見つけます。
どちらのフェーズでも、AI エージェントが役立ちます。PatternTeller プロトタイプがストーリー構成プロセスを操作するために呼び出され、ユーザーの所定の前提からストーリーを生成する機会を提供し、選択されたパターンの指導の下で開発され、それに対応しようとします。
作曲段階に沿ったユーザーの提案。
要約(オリジナル)
This paper shows how to construct genre patterns, whose purpose is to guide interactive story composition in a way that enforces thematic consistency. To start the discussion we argue, based on previous seminal works, for the existence of five fundamental genres, namely comedy, romance – in the sense of epic plots, flourishing since the twelfth century -, tragedy, satire, and mystery. To construct the patterns, a simple two-phase process is employed: first retrieving examples that match our genre characterizations, and then applying a form of most specific generalization to the groups of examples in order to find their commonalities. In both phases, AI agents are instrumental, with our PatternTeller prototype being called to operate the story composition process, offering the opportunity to generate stories from a given premise of the user, to be developed under the guidance of the chosen pattern and trying to accommodate the user’s suggestions along the composition stages.
arxiv情報
著者 | Edirlei Soares de Lima,Margot M. E. Neggers,Antonio L. Furtado |
発行日 | 2025-01-14 18:58:42+00:00 |
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