CG-MER: A Card Game-based Multimodal dataset for Emotion Recognition

要約

アフェクティブ コンピューティングの分野では、感情と新興テクノロジーの関係を探る上で大きな進歩が見られます。
この論文では、感情認識専用に設計された包括的なフランスのマルチモーダル データセットの導入により、この分野への斬新で貴重な貢献を紹介します。
このデータセットには、顔の表情、音声、ジェスチャーという 3 つの主要なモダリティが含まれており、感情についての全体的な視点を提供します。
さらに、このデータセットには、感情認識研究の範囲を拡大するための自然言語処理 (NLP) などの追加モダリティを組み込む可能性があります。
このデータセットは、参加者をカード ゲーム セッションに参加させることで厳選され、参加者はさまざまな質問に答えながらさまざまな感情を表現することが求められました。
この研究には、20人の参加者(女性9人、男性11人)による10セッションが含まれていました。
このデータセットは、感情認識の研究を進めるための貴重なリソースとして機能し、人間の感情とデジタル テクノロジーの間の複雑な関係を探索する手段を提供します。

要約(オリジナル)

The field of affective computing has seen significant advancements in exploring the relationship between emotions and emerging technologies. This paper presents a novel and valuable contribution to this field with the introduction of a comprehensive French multimodal dataset designed specifically for emotion recognition. The dataset encompasses three primary modalities: facial expressions, speech, and gestures, providing a holistic perspective on emotions. Moreover, the dataset has the potential to incorporate additional modalities, such as Natural Language Processing (NLP) to expand the scope of emotion recognition research. The dataset was curated through engaging participants in card game sessions, where they were prompted to express a range of emotions while responding to diverse questions. The study included 10 sessions with 20 participants (9 females and 11 males). The dataset serves as a valuable resource for furthering research in emotion recognition and provides an avenue for exploring the intricate connections between human emotions and digital technologies.

arxiv情報

著者 Nessrine Farhat,Amine Bohi,Leila Ben Letaifa,Rim Slama
発行日 2025-01-14 15:08:56+00:00
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