要約
多くの素人は、家族や友人の健康行動を改善したいと思っていますが、特にその健康行動が非難されたり物議を醸す可能性がある場合、どこから始めればよいのかわかりません。
私たちは、仮想エージェントを使用して地域ベースのボランティアに動機付け面接などの健康カウンセリング手法を指導し、ロールプレイング シナリオでこれらのスキルを練習できるようにするアプローチを紹介します。
私たちはこのアプローチを仮想エージェントベースのシステムで使用し、ユーザーがソーシャル ネットワークに影響を与えることができるようにすることで、新型コロナウイルス感染症のワクチン接種を増やします。
被験者間の比較設計研究では、標準化された患者と客観的な裁判官によって評価される参加者を対象に、エージェント システムの対話性とロールプレイング機能がカウンセリング結果に及ぼす影響をテストします。
私たちは、すべてのバージョンが、カウンセリング能力の標準化された尺度で十分なスコアを獲得するピア・カウンセラーを生み出すのに効果的であること、また、参加者は、トレーニング資料を受動的に視聴する場合と比較して、対話型の仮想エージェントに大幅に満足していることを発見しました。
調査結果に基づいて、対人スキル トレーニング システムの設計への影響について説明します。
要約(オリジナル)
Many laypeople are motivated to improve the health behavior of their family or friends but do not know where to start, especially if the health behavior is potentially stigmatizing or controversial. We present an approach that uses virtual agents to coach community-based volunteers in health counseling techniques, such as motivational interviewing, and allows them to practice these skills in role-playing scenarios. We use this approach in a virtual agent-based system to increase COVID-19 vaccination by empowering users to influence their social network. In a between-subjects comparative design study, we test the effects of agent system interactivity and role-playing functionality on counseling outcomes, with participants evaluated by standardized patients and objective judges. We find that all versions are effective at producing peer counselors who score adequately on a standardized measure of counseling competence, and that participants were significantly more satisfied with interactive virtual agents compared to passive viewing of the training material. We discuss design implications for interpersonal skills training systems based on our findings.
arxiv情報
著者 | Farnaz Nouraei,Keith Rebello,Mina Fallah,Prasanth Murali,Haley Matuszak,Valerie Jap,Andrea Parker,Michael Paasche-Orlow,Timothy Bickmore |
発行日 | 2024-12-16 18:34:32+00:00 |
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