How Accurate is the Positioning in VR? Using Motion Capture and Robotics to Compare Positioning Capabilities of Popular VR Headsets

要約

この論文では、協調型産業用ロボットを利用してユーザーの頭の軌道を再現可能な方法でシミュレートし、仮想現実 (VR) ヘッドセットの位置決め精度を評価するための新しい方法論を紹介します。
人気の 2 つの VR ヘッドセット、Meta Quest 2 と Meta Quest Pro を総合的に評価します。
モーション キャプチャを使用して現実的な VR ゲーム シナリオからキャプチャされた頭の動きの軌跡を使用して、精度と信頼性の観点からこれらのヘッドセットのパフォーマンスを比較しました。
私たちの分析により、両方のデバイスが高い測位精度を示し、大きな違いがないことがわかりました。
これらの発見は、製造などの特定の状況で VR エクスペリエンスを最適化しようとしている開発者や研究者に洞察を提供する可能性があります。

要約(オリジナル)

In this paper, we introduce a new methodology for assessing the positioning accuracy of virtual reality (VR) headsets, utilizing a cooperative industrial robot to simulate user head trajectories in a reproducible manner. We conduct a comprehensive evaluation of two popular VR headsets, i.e., Meta Quest 2 and Meta Quest Pro. Using head movement trajectories captured from realistic VR game scenarios with motion capture, we compared the performance of these headsets in terms of precision and reliability. Our analysis revealed that both devices exhibit high positioning accuracy, with no significant differences between them. These findings may provide insights for developers and researchers seeking to optimize their VR experiences in particular contexts such as manufacturing.

arxiv情報

著者 Adam Banaszczyk,Mikołaj Łysakowski,Michał R. Nowicki,Piotr Skrzypczyński,Sławomir K. Tadeja
発行日 2024-12-09 00:37:50+00:00
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