要約
2022 年は、創造的なタスクを説得力を持って実行できる強力な生成 AI のリリースにより、テクノロジーの、そしておそらく人類の歴史の転換期を迎えます。
これらのシステムの助けを借りて、以前は素晴らしい芸術作品と考えられていたものを誰でも作成できるようになります。
人間とAIのコラボレーションにおいて、コンピュータは単なるツール以上のものになっているようです。
現在の生成型 AI に初めて触れた人の多くは、AI を「創造性を備えた機械」とみなしていますが、他の人にとっては「機械の創造性」という用語は矛盾したままです。
この記事は、現在の機械学習パラダイムにおけるコンピューターの創造性 (の可能性) について説明しています。
テキストから画像へのシステムに焦点を当て、この質的変化に貢献したテクノロジーとイノベーションの背後にある重要な概念のいくつかを概説します。
人工的創造性そのものの性質と、それが芸術にとって何を意味するかが議論されます。
AI は、芸術的プロセスにおいて独立した機械の作者の要素との責任ある共同作業者となる可能性があります。
要約(オリジナル)
The year 2022 marks a watershed in technology, and arguably in human history, with the release of powerful generative AIs capable of convincingly performing creative tasks. With the help of these systems, anyone can create something that would previously have been considered a remarkable work of art. In human-AI collaboration, the computer seems to have become more than a tool. Many who have made their first contact with current generative AIs see them as ‘creativity machines’ while for others the term ‘machine creativity’ remains an oxymoron. This article is about (the possibility of) creativity in computers within the current Machine Learning paradigm. It outlines some of the key concepts behind the technologies and the innovations that have contributed to this qualitative shift, with a focus on text-to-image systems. The nature of Artificial Creativity as such is discussed, as well as what this might mean for art. AI may become a responsible collaborator with elements of independent machine authorship in the artistic process.
arxiv情報
著者 | Jens Knappe |
発行日 | 2024-11-27 14:16:41+00:00 |
arxivサイト | arxiv_id(pdf) |
提供元, 利用サービス
arxiv.jp, Google