3DGS.zip: A survey on 3D Gaussian Splatting Compression Methods

要約

3D ガウス スプラッティング (3DGS) は、リアルタイム放射フィールド レンダリングの最先端技術として登場し、品質と速度の両方の点で最先端のパフォーマンスを提供します。
3DGS は、シーンの幾何学的および視覚的特性に適合するように最適化された追加の属性を備えた 3 次元ガウス分布、つまりスプラットのコレクションとしてシーンをモデル化します。
3DGS は、レンダリング速度と画像の忠実度において利点があるにもかかわらず、ストレージとメモリの大量の需要によって制限されます。
このような高い要求により、3DGS はモバイル デバイスやヘッドセットでは実用的ではなくなり、コンピュータ グラフィックスの重要な分野での適用性が低下します。
これらの課題に対処し、3DGS の実用性を高めるために、この調査では、3DGS をより効率的にするために開発された圧縮および圧縮技術の包括的かつ詳細な調査を提供します。
現在のアプローチを、最小限のデータ サイズで最高の品質を達成することを目指す圧縮技術と、最小限のガウスで最適な品質を目指す圧縮技術に分類します。
分析されたメソッドの基礎となる基本的な数学的概念、および主要な実装の詳細と設計上の選択肢を紹介します。
私たちのレポートでは、各方法の類似点と相違点、およびそれぞれの長所と短所について徹底的に説明しています。
私たちは、主要なパフォーマンス指標とデータセットに基づいて、これらの手法を比較するための一貫した基準を確立します。
特に、これらの手法は短期間に並行して開発されたため、現時点では包括的な比較は存在しません。
この調査は、3DGS 圧縮技術を評価するための統一基準を初めて提示します。
新しい手法の継続的なモニタリングを容易にするために、新しい技術や既存の調査結果の改訂版で定期的に更新される専用 Web サイト https://w-m.github.io/3dgs-compression-survey/ を維持しています。

要約(オリジナル)

3D Gaussian Splatting (3DGS) has emerged as a cutting-edge technique for real-time radiance field rendering, offering state-of-the-art performance in terms of both quality and speed. 3DGS models a scene as a collection of three-dimensional Gaussians, or splats, with additional attributes optimized to conform to the scene’s geometric and visual properties. Despite its advantages in rendering speed and image fidelity, 3DGS is limited by its significant storage and memory demands. These high demands make 3DGS impractical for mobile devices or headsets, reducing its applicability in important areas of computer graphics. To address these challenges and advance the practicality of 3DGS, this survey provides a comprehensive and detailed examination of compression and compaction techniques developed to make 3DGS more efficient. We categorize current approaches into compression techniques, which aim at achieving the highest quality at minimal data size, and compaction techniques, which aim for optimal quality with the fewest Gaussians. We introduce the basic mathematical concepts underlying the analyzed methods, as well as key implementation details and design choices. Our report thoroughly discusses similarities and differences among the methods, as well as their respective advantages and disadvantages. We establish a consistent standard for comparing these methods based on key performance metrics and datasets. Specifically, since these methods have been developed in parallel and over a short period of time, currently, no comprehensive comparison exists. This survey, for the first time, presents a unified standard to evaluate 3DGS compression techniques. To facilitate the continuous monitoring of emerging methodologies, we maintain a dedicated website that will be regularly updated with new techniques and revisions of existing findings https://w-m.github.io/3dgs-compression-survey/ .

arxiv情報

著者 Milena T. Bagdasarian,Paul Knoll,Yi-Hsin Li,Florian Barthel,Anna Hilsmann,Peter Eisert,Wieland Morgenstern
発行日 2024-11-05 11:41:40+00:00
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