要約
コンピューター ビジョンやコンピューター グラフィックスなどの研究分野の量が急速に増加しているため、研究者は結果を視覚化するための効果的でユーザーフレンドリーなレンダリング ツールを必要としています。
Blender のような高度なツールは強力な機能を提供しますが、使いこなすには多大な努力が必要です。
この技術レポートでは、Blender とシームレスに統合し、シーンの作成とレンダリングのための高レベルの API を提供する軽量の Python ベースのフレームワークである Blendify を紹介します。
Blendify は、高品質のレイトレーシング レンダリング出力のサポートを維持しながら、オブジェクトの作成、カラーとマテリアルのリンクの処理、シャドウ キャッチャー オブジェクトなどの機能の実装を自動化することにより、Blender のネイティブ API を操作する複雑さを軽減します。
使いやすさを重視した Blendify は、一般的なコンピュータ ビジョンおよびコンピュータ グラフィックスの使用例でのレンダリングのための効率的で柔軟なレンダリング ワークフローを可能にします。
コードは https://github.com/ptrvilya/blendify で入手できます。
要約(オリジナル)
With the rapid growth of the volume of research fields like computer vision and computer graphics, researchers require effective and user-friendly rendering tools to visualize results. While advanced tools like Blender offer powerful capabilities, they also require a significant effort to master. This technical report introduces Blendify, a lightweight Python-based framework that seamlessly integrates with Blender, providing a high-level API for scene creation and rendering. Blendify reduces the complexity of working with Blender’s native API by automating object creation, handling the colors and material linking, and implementing features such as shadow-catcher objects while maintaining support for high-quality ray-tracing rendering output. With a focus on usability Blendify enables efficient and flexible rendering workflow for rendering in common computer vision and computer graphics use cases. The code is available at https://github.com/ptrvilya/blendify
arxiv情報
著者 | Vladimir Guzov,Ilya A. Petrov,Gerard Pons-Moll |
発行日 | 2024-10-23 13:29:02+00:00 |
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