Parallel Watershed Partitioning: GPU-Based Hierarchical Image Segmentation

要約

多くの画像処理アプリケーションは、ピクセルが「類似している」互いに素な領域に画像を分割することに依存しています。
ウォーターシェッド変換とウォーターフォール変換は、確立された数学的形態学のピクセル クラスタリング手法です。
これらは両方とも、ピクセルのグループを一度に決定する必要がある、または隣接情報が関連する最新のアプリケーションに関連しています。
GPU 用の 3 つの新しい並列パーティショニング アルゴリズムを導入します。
ウォーターシェッド アルゴリズムを繰り返し適用することで、入力画像上に分割領域の階層を形成するウォーターフォール結果が生成されます。
当社のウォーターシェッド アルゴリズムは、2D と 3D の両方で競争力のある実行時間を達成し、800 メガボクセルの画像を 1.4 秒未満で処理します。
また、この完全に決定的な画像分割を機械学習ベースのセマンティック セグメンテーションの前処理ステップとして使用する方法も示します。
これはスーパーピクセル アルゴリズムの役割を置き換え、同等の精度とより速いトレーニング時間をもたらします。

要約(オリジナル)

Many image processing applications rely on partitioning an image into disjoint regions whose pixels are ‘similar.’ The watershed and waterfall transforms are established mathematical morphology pixel clustering techniques. They are both relevant to modern applications where groups of pixels are to be decided upon in one go, or where adjacency information is relevant. We introduce three new parallel partitioning algorithms for GPUs. By repeatedly applying watershed algorithms, we produce waterfall results which form a hierarchy of partition regions over an input image. Our watershed algorithms attain competitive execution times in both 2D and 3D, processing an 800 megavoxel image in less than 1.4 sec. We also show how to use this fully deterministic image partitioning as a pre-processing step to machine learning based semantic segmentation. This replaces the role of superpixel algorithms, and results in comparable accuracy and faster training times.

arxiv情報

著者 Varduhi Yeghiazaryan,Yeva Gabrielyan,Irina Voiculescu
発行日 2024-10-11 16:15:43+00:00
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