要約
透過光と反射光を分離するための、シンプルで効果的なアプローチを紹介する。我々の重要な洞察は、最新の逆レンダリング手法(例えば、~3Dガウス・スプラッティング)によって提供される強力で新しいビュー合成機能によって、対になっていない測定値を用いてフラッシュ/非フラッシュ反射分離を行うことができるということである。広範な実世界実験を通して、我々は、我々の方法であるフラッシュ・スプラットが、透過シーンと反射シーンの両方を3Dで正確に再構成することを実証した。本手法は、照明制御を活用しない既存の3D反射分離法を大きく上回る。我々のプロジェクトのウェブページはhttps://flash-splat.github.io/。
要約(オリジナル)
We introduce a simple yet effective approach for separating transmitted and reflected light. Our key insight is that the powerful novel view synthesis capabilities provided by modern inverse rendering methods (e.g.,~3D Gaussian splatting) allow one to perform flash/no-flash reflection separation using unpaired measurements — this relaxation dramatically simplifies image acquisition over conventional paired flash/no-flash reflection separation methods. Through extensive real-world experiments, we demonstrate our method, Flash-Splat, accurately reconstructs both transmitted and reflected scenes in 3D. Our method outperforms existing 3D reflection separation methods, which do not leverage illumination control, by a large margin. Our project webpage is at https://flash-splat.github.io/.
arxiv情報
著者 | Mingyang Xie,Haoming Cai,Sachin Shah,Yiran Xu,Brandon Y. Feng,Jia-Bin Huang,Christopher A. Metzler |
発行日 | 2024-10-03 17:59:59+00:00 |
arxivサイト | arxiv_id(pdf) |