Social Conjuring: Multi-User Runtime Collaboration with AI in Building Virtual 3D Worlds

要約

生成人工知能は、仮想世界の存在を促す上で有望であることが示されていますが、このプロセスが社会的相互作用としてどのように展開するかを理解することにはほとんど注目されていません。
AI で拡張された動的 3D シーンの共同作成用フレームワークである Social Conjurer を紹介します。このフレームワークでは、複数のユーザーがリアルタイムで仮想世界を協力して構築および変更します。
ソーシャルおよびツールベースの関与や空間推論を含む一連の拡張されたインタラクションを通じて、当社のフレームワークは、豊かで多様な仮想環境の作成を促進します。
予備的なユーザー調査 (N=12) から得られた結果は、このアプローチのユーザー エクスペリエンス、社会的コンテキストが空間環境のプロンプトをどのように形成するか、およびプロンプトベースの 3D 共創の社会的応用に関する展望についての洞察を提供します。
この記事では、AI がサポートするマルチユーザー ワールド作成の可能性を強調し、VR における AI 拡張クリエイティブ プロセスの新しい道筋を提供することに加えて、AI モデルを 3D コンテンツ生成に組み込む人間中心のインターフェイスの設計に対する一連の示唆を示します。

要約(オリジナル)

Generative artificial intelligence has shown promise in prompting virtual worlds into existence, yet little attention has been given to understanding how this process unfolds as social interaction. We present Social Conjurer, a framework for AI-augmented dynamic 3D scene co-creation, where multiple users collaboratively build and modify virtual worlds in real-time. Through an expanded set of interactions, including social and tool-based engagements as well as spatial reasoning, our framework facilitates the creation of rich, diverse virtual environments. Findings from a preliminary user study (N=12) provide insight into the user experience of this approach, how social contexts shape the prompting of spatial environments, and perspective on social applications of prompt-based 3D co-creation. In addition to highlighting the potential of AI-supported multi-user world creation and offering new pathways for AI-augmented creative processes in VR, this article presents a set of implications for designing human-centered interfaces that incorporate AI models into 3D content generation.

arxiv情報

著者 Amina Kobenova,Cyan DeVeaux,Samyak Parajuli,Andrzej Banburski-Fahey,Judith Amores Fernandez,Jaron Lanier
発行日 2024-10-02 17:34:41+00:00
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カテゴリー: cs.AI, cs.CL, cs.ET, cs.HC パーマリンク