要約
この研究では、LLM で強化された BERTopic モデリング分析を使用して、2023 年アジア競技大会での e スポーツに関する世論と大会中の価値観の共創について調査しました。
私たちは、一般の人々の認識を表す 5 つの主要なテーマと、主要な関係者が e スポーツ エコシステム内外でどのように価値を共同創造するかを特定しました。
主要な調査結果は、世論に影響を与え、eスポーツイベントとブランドを促進するためにソーシャルメディアマーケティングを戦略的に利用することを浮き彫りにし、イベントのロジスティクスとインフラストラクチャの重要性を強調しました。
さらに、この調査では、特に国家代表とパフォーマンスの促進において、従来の e スポーツ エコシステム外の関係者が貢献する共創価値が明らかになりました。
私たちの調査結果は、eスポーツをスポーツとして正当化するための継続的な取り組みを裏付けるものであり、主流の認知が依然として課題であることを指摘しました。
eスポーツがメダル競技に含まれたことは、より広く受け入れられていることを示し、世間の否定的な認識を軽減するのに役立ちました。
さらに、従来とは異なる関係者からの貢献により、e スポーツにおけるサブカルチャーを超えたコラボレーションの価値が強調されました。
要約(オリジナル)
This study examined the public opinions of esports at the 2023 Asian Games and value co-creation during the event using an LLM-enhanced BERTopic modeling analysis. We identified five major themes representing public perceptions, as well as how major stakeholders co-created value within and beyond the esports ecosystem. Key findings highlighted the strategic use of social media marketing to influence public opinion and promote esports events and brands, emphasizing the importance of event logistics and infrastructure. Additionally, the study revealed the co-creation value contributed by stakeholders outside the traditional esports ecosystem, particularly in promoting national representation and performance. Our findings supported the ongoing efforts to legitimize esports as a sport, noting that mainstream recognition remains a challenge. The inclusion of esports as a medal event showcased broader acceptance and helped mitigate negative public perceptions. Moreover, contributions from non-traditional stakeholders underscored the value of cross-subcultural collaborations in esports.
arxiv情報
著者 | Tyreal Yizhou Qian,Bo Yu,Weizhe Li,Chenglong Xu |
発行日 | 2024-09-27 14:53:04+00:00 |
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