Compressed Depth Map Super-Resolution and Restoration: AIM 2024 Challenge Results

要約

拡張現実 (AR) および仮想現実 (VR) アプリケーションに対する需要の増加により、効率的な深度情報処理の必要性が浮き彫りになっています。
リアルなシーンをレンダリングし、高度な機能をサポートするために不可欠な深度マップは、通常は大きく、そのサイズのため効率的にストリーミングすることが困難です。
この課題では、圧縮データから高品質の深度マップを再構築する革新的な深度アップサンプリング技術の開発に重点を置きます。
これらの技術は、しばしば品質を低下させ、シーンの詳細を失い、アーティファクトを引き起こす深度圧縮によってもたらされる制限を克服するために非常に重要です。
この課題は、深度アップサンプリング手法を強化することにより、深度マップ再構成の効率と品質を向上させることを目的としています。
私たちの目標は、最先端の詳細な処理テクノロジーを進歩させ、それによって AR および VR アプリケーションにおける全体的なユーザー エクスペリエンスを向上させることです。

要約(オリジナル)

The increasing demand for augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications highlights the need for efficient depth information processing. Depth maps, essential for rendering realistic scenes and supporting advanced functionalities, are typically large and challenging to stream efficiently due to their size. This challenge introduces a focus on developing innovative depth upsampling techniques to reconstruct high-quality depth maps from compressed data. These techniques are crucial for overcoming the limitations posed by depth compression, which often degrades quality, loses scene details and introduces artifacts. By enhancing depth upsampling methods, this challenge aims to improve the efficiency and quality of depth map reconstruction. Our goal is to advance the state-of-the-art in depth processing technologies, thereby enhancing the overall user experience in AR and VR applications.

arxiv情報

著者 Marcos V. Conde,Florin-Alexandru Vasluianu,Jinhui Xiong,Wei Ye,Rakesh Ranjan,Radu Timofte
発行日 2024-09-24 17:50:18+00:00
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