要約
この研究は、オーディオビジュアル作品のサウンドデザインを教えた教育経験を共有し、学生が取り組んださまざまなプロジェクトを比較することを目的としています。
これは、さまざまな種類の教育を比較分析することを目的としたものではなく、さまざまな学年でその科目を学ぶ生徒のさまざまなプロフィールに観察されるさまざまな問題の分析を目的としています。
オーディオの世界は、クリエイティブな傾向と技術的な傾向を持つ学生の大部分にとって非常に興味深いものです。
音楽の作成と制作、映像との同期、ダビングなど。これらは一般に興味深い分野ですが、技術的に非常に複雑であるため、参入障壁が非常に高い場合があります。
初心者がオーディオ編集プログラムを必要なだけ簡単に使い始めるまでに数週間、場合によっては数か月かかる場合もありますが、これは学生にとって必ずしも特に直感的であるとは限りません。
私たちの経験では、PBL 方法論を使用した学習は、マスタークラスなどの他の教育方法を使用して観察できるものよりもはるかに優れた結果をもたらします。
学生は、自ら参加して創造的なプロジェクトを開発しながら技術スキルを習得します。
上記のすべてにもかかわらず、教師と生徒の間のやりとりのほとんどは技術的な修正の側面に焦点を当てています。
リバーブのさまざまなパラメーター (プリディレイ、ディケイ、モジュレーションなど) から、コンプレッサー、ノイズ ゲートなどを正しく調整する方法まで。
オーディオを操作するためのツールの数は信じられないほど多岐にわたり、その機能の多くはメーカーによって重大な違いが生じる可能性があります。
要約(オリジナル)
This study aims to share a teaching experience teaching sound design for audiovisual productions and compares different projects tackled by students. It is not intended to be a comparative analysis of different types of teaching but rather an analysis of different problems observed in different profiles of students of the subject who study it in different grades. The world of audio can be very interesting for a large part of the students, both those with creative and technical inclinations. Musical creation and production, synchronization with images, dubbing, etc. They are disciplines that are generally interesting but can have a very high barrier to entry due to their great technical complexity. Sometimes it can take weeks or even months for the uninitiated to begin to use audio editing programs with the necessary ease, which are not always particularly intuitive for students. Learning through the use of PBL methodologies generates, in our experience, results much superior to those that can be observed through the use of other teaching methods such as master classes. Students acquire technical skills while developing creative projects in which they get personally involved. Despite everything mentioned above, most interactions between teachers and students focus on aspects of technical correction. From different parameters in reverbs (such as pre-delay, decay, modulation…) to how to correctly adjust compressors, noise gates, etc.; The number of tools with which to work with audio is incredibly extensive, as well as many of its features that can present serious differences depending on their manufacturers.
arxiv情報
著者 | Miguel Civit,Francisco Cuadrado |
発行日 | 2024-08-12 11:44:10+00:00 |
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