Communicate to Play: Pragmatic Reasoning for Efficient Cross-Cultural Communication in Codenames

要約

共通点における文化的な違いにより、コミュニケーション中に実用的な失敗や誤解が生じる可能性があります。
私たちは、共通点における異文化間の違いを解決するために、異文化間コミュニケーションのための合理的スピーチ法 (RSA+C3) メソッドを開発しました。
私たちの方法の成功を測定するために、Codenames Duet の協調参照ゲームにおける RSA+C3 を研究し、私たちの方法が異なる文化のシミュレートされたプレーヤー間のコラボレーションを向上させることに成功したことを示します。
私たちの貢献は 3 つあります: (1) 人間の遊びのパターンに合わせた埋め込み空間と LLM プロンプトの対照学習を使用してコードネーム プレーヤーを作成すること、(2) 訓練されたモデルに反映される共通点における文化的に誘発された違いを研究すること、(3)
私たちの手法 RSA+C3 が、相互作用から社会文化的コンテキストを推測することで、ゲームプレイにおける異文化コミュニケーションを容易にできることを実証しました。
私たちのコードは github.com/icwhite/codenames で公開されています。

要約(オリジナル)

Cultural differences in common ground may result in pragmatic failure and misunderstandings during communication. We develop our method Rational Speech Acts for Cross-Cultural Communication (RSA+C3) to resolve cross-cultural differences in common ground. To measure the success of our method, we study RSA+C3 in the collaborative referential game of Codenames Duet and show that our method successfully improves collaboration between simulated players of different cultures. Our contributions are threefold: (1) creating Codenames players using contrastive learning of an embedding space and LLM prompting that are aligned with human patterns of play, (2) studying culturally induced differences in common ground reflected in our trained models, and (3) demonstrating that our method RSA+C3 can ease cross-cultural communication in gameplay by inferring sociocultural context from interaction. Our code is publicly available at github.com/icwhite/codenames.

arxiv情報

著者 Isadora White,Sashrika Pandey,Michelle Pan
発行日 2024-08-09 07:02:18+00:00
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