SF3D: Stable Fast 3D Mesh Reconstruction with UV-unwrapping and Illumination Disentanglement

要約

SF3Dは、1枚の画像からわずか0.5秒でテクスチャ付きオブジェクトのメッシュを高速かつ高品質に再構成する新しい手法である。ほとんどの既存のアプローチとは異なり、SF3Dはメッシュ生成のために明示的に学習され、頂点カラーに依存するのではなく、迅速なテクスチャ生成を可能にする高速UVアンラップ技術を組み込んでいる。また、マテリアル・パラメータと法線マップの予測学習により、再構築された3Dメッシュの視覚的品質を向上させます。さらに、SF3Dは、低周波の照明効果を効果的に除去するディライトステップを統合し、再構成されたメッシュが新しい照明条件で容易に使用できることを保証する。実験により、SF3Dが既存の技術よりも優れた性能を持つことが実証された。プロジェクトページ: https://stable-fast-3d.github.io

要約(オリジナル)

We present SF3D, a novel method for rapid and high-quality textured object mesh reconstruction from a single image in just 0.5 seconds. Unlike most existing approaches, SF3D is explicitly trained for mesh generation, incorporating a fast UV unwrapping technique that enables swift texture generation rather than relying on vertex colors. The method also learns to predict material parameters and normal maps to enhance the visual quality of the reconstructed 3D meshes. Furthermore, SF3D integrates a delighting step to effectively remove low-frequency illumination effects, ensuring that the reconstructed meshes can be easily used in novel illumination conditions. Experiments demonstrate the superior performance of SF3D over the existing techniques. Project page: https://stable-fast-3d.github.io

arxiv情報

著者 Mark Boss,Zixuan Huang,Aaryaman Vasishta,Varun Jampani
発行日 2024-08-01 15:41:57+00:00
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