要約
このペーパーでは、動的シーンで間接照明をシミュレートするための最新の方法の 1 つである、カスケード光伝播ボリュームに対する貢献を紹介します。
私たちの貢献は、球面調和関数の代わりに球面放射基底関数を使用することにあります。これは、多くの係数が使用される場合、最初の関数の方がはるかに良い結果が得られるためです。
球面放射基底関数をカスケード光伝播ボリュームと統合する方法を説明し、同じ実装に対して球面調和関数を使用して手法を評価します。
要約(オリジナル)
This paper introduces a contribution made to one of the newest methods for simulating indirect lighting in dynamic scenes , the cascaded light propagation volumes . Our contribution consists on using Spherical Radial Basis Functions instead of Spherical Harmonic, since the first achieves much better results when many coefficients are used. We explain how to integrate the Spherical Radial Basis Functions with the cascaded light propagation volumes, and evaluate our technique against the same implementation, but with Spherical harmonics.
arxiv情報
著者 | Ludovic Silvestre,João Pereira |
発行日 | 2024-07-24 15:02:09+00:00 |
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