Instruction-Driven Game Engines on Large Language Models

要約

命令駆動型ゲーム エンジン (IDGE) プロジェクトは、大規模言語モデル (LLM) が自由形式のゲーム ルールに従い、ゲームプレイ プロセスを自律的に生成できるようにすることで、ゲーム開発を民主化することを目的としています。
IDGE を使用すると、ユーザーは簡単な自然言語命令を発行するだけでゲームを作成できるため、ゲーム開発の障壁が大幅に下がります。
IDGE の学習プロセスを次状態予測タスクとしてアプローチします。このタスクでは、モデルがプレイヤーのアクションを考慮してゲーム内状態を自己回帰的に予測します。
ゲーム内の状態の計算は正確でなければならないため、これは困難な作業です。
そうしないと、わずかなエラーによってゲームプレイが中断される可能性があります。
これに対処するために、複雑なシナリオへのモデルの露出を段階的に増やすカリキュラム方法で IDGE をトレーニングします。
私たちの最初の進歩は、普遍的に愛されているカード ゲームであるポーカー用の IDGE の開発にあります。
私たちが設計したエンジンは、ポーカーの幅広いバリエーションをサポートするだけでなく、自然言語入力を通じてルールを高度にカスタマイズすることもできます。
さらに、最小限のサンプルから新しいゲームを迅速にプロトタイピングすることも推奨しており、最小限のプロンプトとデータ エンジニアリングに依存するゲーム開発における革新的なパラダイムを提案します。
この成果は、命令駆動型のゲーム作成における将来の進歩のための基礎を築き、ゲームの設計方法とプレイ方法を変革する可能性があります。

要約(オリジナル)

The Instruction-Driven Game Engine (IDGE) project aims to democratize game development by enabling a large language model (LLM) to follow free-form game rules and autonomously generate game-play processes. The IDGE allows users to create games by issuing simple natural language instructions, which significantly lowers the barrier for game development. We approach the learning process for IDGEs as a Next State Prediction task, wherein the model autoregressively predicts in-game states given player actions. It is a challenging task because the computation of in-game states must be precise; otherwise, slight errors could disrupt the game-play. To address this, we train the IDGE in a curriculum manner that progressively increases the model’s exposure to complex scenarios. Our initial progress lies in developing an IDGE for Poker, a universally cherished card game. The engine we’ve designed not only supports a wide range of poker variants but also allows for high customization of rules through natural language inputs. Furthermore, it also favors rapid prototyping of new games from minimal samples, proposing an innovative paradigm in game development that relies on minimal prompt and data engineering. This work lays the groundwork for future advancements in instruction-driven game creation, potentially transforming how games are designed and played.

arxiv情報

著者 Hongqiu Wu,Xingyuan Liu,Hai Zhao,Min Zhang
発行日 2024-07-17 15:27:37+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.AI パーマリンク