GAVEL: Generating Games Via Evolution and Language Models

要約

斬新で興味深いゲームを自動的に生成するのは複雑な作業です。
課題には、ゲーム ルールを計算上実行可能な形式で表現すること、そのような表現のほとんどで潜在的なゲームの広い空間を検索すること、これまでに見たことのないゲームの独創性と品質を正確に評価することが含まれます。
自動ゲーム生成におけるこれまでの研究は主に、比較的制限されたルール表現に焦点を当て、ドメイン固有のヒューリスティックに依存していました。
この研究では、さまざまなスタイルやプレイ モードの 1000 を超えるボード ゲームのルールをエンコードする、比較的拡張性の高い Ludii ゲーム記述言語によるノベル ゲームの世代を探求します。
私たちは、コードとして表現されたゲームとメカニズムをインテリジェントに変異させ、再結合するモデルをトレーニングするために、大規模言語モデルと進化的計算の最近の進歩からインスピレーションを得ています。
私たちは、Ludii データセット内の既存のゲームでカバーされていない潜在的なルール空間の領域を含め、私たちのアプローチが新しくて興味深いゲームを生成できることを定量的および定性的に実証しました。
生成されたゲームのサンプルは、Ludii ポータルを通じてオンラインでプレイできます。

要約(オリジナル)

Automatically generating novel and interesting games is a complex task. Challenges include representing game rules in a computationally workable form, searching through the large space of potential games under most such representations, and accurately evaluating the originality and quality of previously unseen games. Prior work in automated game generation has largely focused on relatively restricted rule representations and relied on domain-specific heuristics. In this work, we explore the generation of novel games in the comparatively expansive Ludii game description language, which encodes the rules of over 1000 board games in a variety of styles and modes of play. We draw inspiration from recent advances in large language models and evolutionary computation in order to train a model that intelligently mutates and recombines games and mechanics expressed as code. We demonstrate both quantitatively and qualitatively that our approach is capable of generating new and interesting games, including in regions of the potential rules space not covered by existing games in the Ludii dataset. A sample of the generated games are available to play online through the Ludii portal.

arxiv情報

著者 Graham Todd,Alexander Padula,Matthew Stephenson,Éric Piette,Dennis J. N. J. Soemers,Julian Togelius
発行日 2024-07-12 16:08:44+00:00
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