A Geometric Algorithm for Tubular Shape Reconstruction from Skeletal Representation

要約

骨格表現から管状形状を再構築するための新しいアプローチを紹介します。
私たちの方法では、すべての骨格点を全体として処理するため、入力構造を複数のセグメントに分割する必要がありません。
筒状の形状をボクセル ハッシュ法で切り捨て符号付き距離関数 (TSDF) として表します。この関数では、ボクセルの中心とオブジェクトの間の符号付き距離が単純な幾何学的アルゴリズムを通じて計算されます。
私たちの方法には、表面サンプリング スキームや大規模な行列方程式の解法が含まれていないため、他のアプローチと比較して管状形状を再構築するためのより高速かつ洗練されたソリューションとなります。
実験により、提案された方法の効率と有効性が実証されます。
コードは https://github.com/wlsdzyzl/Dragon で入手できます。

要約(オリジナル)

We introduce a novel approach for the reconstruction of tubular shapes from skeletal representations. Our method processes all skeletal points as a whole, eliminating the need for splitting input structure into multiple segments. We represent the tubular shape as a truncated signed distance function (TSDF) in a voxel hashing manner, in which the signed distance between a voxel center and the object is computed through a simple geometric algorithm. Our method does not involve any surface sampling scheme or solving large matrix equations, and therefore is a faster and more elegant solution for tubular shape reconstruction compared to other approaches. Experiments demonstrate the efficiency and effectiveness of the proposed method. Code is avaliable at https://github.com/wlsdzyzl/Dragon.

arxiv情報

著者 Guoqing Zhang,Yang Li
発行日 2024-07-01 15:46:25+00:00
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