Infinigen Indoors: Photorealistic Indoor Scenes using Procedural Generation

要約

フォトリアルな屋内シーンの Blender ベースのプロシージャル ジェネレーターである Infinigen Indoors を紹介します。
これは、自然シーンに焦点を当てた既存の Infinigen システムを基盤としていますが、家具、建築要素、電化製品、その他の日常のオブジェクトを含む手続き型屋内アセットの多様なライブラリを導入することで、対象範囲を屋内シーンにまで拡大しています。
また、シーン構成に対する多様な制約を表現するためのドメイン固有言語と、その制約を最大限に満たすシーン構成を生成するソルバーから構成される制約ベースの配置システムも導入されています。
当社は、生成された 3D オブジェクトとシーンを、Omniverse や Unreal などのリアルタイム シミュレーターで具体化されたエージェントのトレーニングに直接使用できるようにするエクスポート ツールを提供します。
Infinigen Indoors は、BSD ライセンスに基づいてオープンソース化されています。
コードとビデオについては、https://infinigen.org にアクセスしてください。

要約(オリジナル)

We introduce Infinigen Indoors, a Blender-based procedural generator of photorealistic indoor scenes. It builds upon the existing Infinigen system, which focuses on natural scenes, but expands its coverage to indoor scenes by introducing a diverse library of procedural indoor assets, including furniture, architecture elements, appliances, and other day-to-day objects. It also introduces a constraint-based arrangement system, which consists of a domain-specific language for expressing diverse constraints on scene composition, and a solver that generates scene compositions that maximally satisfy the constraints. We provide an export tool that allows the generated 3D objects and scenes to be directly used for training embodied agents in real-time simulators such as Omniverse and Unreal. Infinigen Indoors is open-sourced under the BSD license. Please visit https://infinigen.org for code and videos.

arxiv情報

著者 Alexander Raistrick,Lingjie Mei,Karhan Kayan,David Yan,Yiming Zuo,Beining Han,Hongyu Wen,Meenal Parakh,Stamatis Alexandropoulos,Lahav Lipson,Zeyu Ma,Jia Deng
発行日 2024-06-17 17:57:50+00:00
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