Cross Language Soccer Framework: An Open Source Framework for the RoboCup 2D Soccer Simulation

要約

ロボカップ サッカー シミュレーション 2D (SS2D) 研究は、Helios、Cyrus、Gliders などの既存の Cpp ベースのコードの複雑さによって妨げられており、最新の機械学習フレームワークとの統合が制限されているという問題もあります。
この開発文書では、高性能 Helios ベース コードとシームレスに統合する、gRPC ベースの言語に依存しないフレームワークという革新的なソリューションを紹介します。
このアプローチにより、CSharp、JavaScript、Python などの多様なプログラミング言語の使用が容易になるだけでなく、SS2D でのリアルタイムの意思決定に重要な計算効率も維持されます。
言語の壁を打ち破ることにより、私たちのフレームワークは共同作業の可能性と柔軟性を大幅に強化し、研究者が広範な基本コードのマスタリングや開発にかかるオーバーヘッドなしでイノベーションを行えるようにします。
私たちは、サッカー シミュレーションにおけるマルチエージェント システムの機能を推進するために、MIT ライセンスの下でオープンに利用できるクロスランゲージ サッカー (CLS) フレームワークを活用し、貢献するよう世界中の研究コミュニティに呼びかけます。

要約(オリジナル)

RoboCup Soccer Simulation 2D (SS2D) research is hampered by the complexity of existing Cpp-based codes like Helios, Cyrus, and Gliders, which also suffer from limited integration with modern machine learning frameworks. This development paper introduces a transformative solution a gRPC-based, language-agnostic framework that seamlessly integrates with the high-performance Helios base code. This approach not only facilitates the use of diverse programming languages including CSharp, JavaScript, and Python but also maintains the computational efficiency critical for real time decision making in SS2D. By breaking down language barriers, our framework significantly enhances collaborative potential and flexibility, empowering researchers to innovate without the overhead of mastering or developing extensive base codes. We invite the global research community to leverage and contribute to the Cross Language Soccer (CLS) framework, which is openly available under the MIT License, to drive forward the capabilities of multi-agent systems in soccer simulations.

arxiv情報

著者 Nader Zare,Aref Sayareh,Alireza Sadraii,Arad Firouzkouhi,Amilcar Soares
発行日 2024-06-09 03:11:40+00:00
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