要約
このエッセイは、AI ライティング ツールの設計のためのコラージュの概念を提案し、探求します。これは、4 つの側面を持つ前衛的な文献から移されたものです: 1) ライティング インターフェイスでのテキストの断片化、2) 音声の並置 (コンテンツとコマンド)、3) コンテンツとコマンドの素材の統合
複数のソース(テキストの提案など)、4)手作業による執筆から、スニペットの選択や配置などの編集および構成上の意思決定への移行。
このエッセイでは、最近の AI ライティング ツールのユーザー インターフェイス デザインを分析する分析レンズとして、また新しいデザインの方向性を刺激する建設的なレンズとしてコラージュを採用しています。
最後に、批判的な視点は、作家が文学コラージュを通じて歴史的に表現してきた懸念を AI 執筆ツールに関連付けます。
広い視野で、このエッセイは、文学的概念が AI ライティング ツールに関するデザイン理論を前進させるのにどのように役立つかを探ります。
これは、将来の筆記ツールの作成者が新しい技術の可能性だけでなく、過去の筆記革新にも取り組むことを奨励します。
要約(オリジナル)
This essay proposes and explores the concept of Collage for the design of AI writing tools, transferred from avant-garde literature with four facets: 1) fragmenting text in writing interfaces, 2) juxtaposing voices (content vs command), 3) integrating material from multiple sources (e.g. text suggestions), and 4) shifting from manual writing to editorial and compositional decision-making, such as selecting and arranging snippets. The essay then employs Collage as an analytical lens to analyse the user interface design of recent AI writing tools, and as a constructive lens to inspire new design directions. Finally, a critical perspective relates the concerns that writers historically expressed through literary collage to AI writing tools. In a broad view, this essay explores how literary concepts can help advance design theory around AI writing tools. It encourages creators of future writing tools to engage not only with new technological possibilities, but also with past writing innovations.
arxiv情報
著者 | Daniel Buschek |
発行日 | 2024-05-27 14:35:17+00:00 |
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