A Turkish Educational Crossword Puzzle Generator

要約

この文書では、教育目的で大規模言語モデル (LLM) の機能を活用するように設計された初のトルコ語クロスワード パズル ジェネレーターを紹介します。
この作業では、特別に作成された 2 つのデータセットを導入しました。1 つは、指定された回答から関連する手がかりを生成するための 180,000 を超える一意の回答と手がかりのペアで、もう 1 つは、手がかりを生成することを目的とした、テキスト、回答、カテゴリ、手がかりデータを含む 35,000 を超えるサンプルです。
特定のカテゴリ内の特定のテキストとキーワード。
このジェネレーターは、エンターテイメントを超えて、記憶力、語彙力、問題解決スキルを強化するインタラクティブな教育ツールとして登場します。
これは、ゲームのような取り組みとトルコ語の学習を融合させ、トルコ語のインタラクティブでインテリジェントな学習ツールの新しい標準を確立する、AI 強化教育における注目すべき一歩です。

要約(オリジナル)

This paper introduces the first Turkish crossword puzzle generator designed to leverage the capabilities of large language models (LLMs) for educational purposes. In this work, we introduced two specially created datasets: one with over 180,000 unique answer-clue pairs for generating relevant clues from the given answer, and another with over 35,000 samples containing text, answer, category, and clue data, aimed at producing clues for specific texts and keywords within certain categories. Beyond entertainment, this generator emerges as an interactive educational tool that enhances memory, vocabulary, and problem-solving skills. It’s a notable step in AI-enhanced education, merging game-like engagement with learning for Turkish and setting new standards for interactive, intelligent learning tools in Turkish.

arxiv情報

著者 Kamyar Zeinalipour,Yusuf Gökberk Keptiğ,Marco Maggini,Leonardo Rigutini,Marco Gori
発行日 2024-05-15 12:23:39+00:00
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