要約
初期のヴァイオリンの中には、その歴史の中で課せられた形態学的基準に合わせて縮小されたものもありますが、より最近のものはこれらの基準に直接合わせて作られています。
縮小された機器と縮小されていない機器の違い、特に輪郭線と最小値のチャネルの違いを観察できます。
最近の予備作業では、写真測量によって取得された三角形 3D メッシュを使用して、2 台の機器のこれら 2 つの特徴を計算し、強調表示しました。その忠実度はミリメートル未満の精度で評価および検証されています。
ここでは、38 のヴァイオリン、ヴィオラ、チェロのコーパスの拡張を提案し、改良された手順を導入して、幾何学的分析のより強力な議論につながります。
まず、扱っている素材を思い出します。
次に、等高線と最小値のチャネルの計算に重要な、バイオリンの位置合わせに最適な基準面を導出する方法について説明します。
最後に、両方の特性を効率的に計算する方法を示し、いくつかの例で結果を示します。
要約(オリジナル)
Some early violins have been reduced during their history to fit imposed morphological standards, while more recent ones have been built directly to these standards. We can observe differences between reduced and unreduced instruments, particularly in their contour lines and channel of minima. In a recent preliminary work, we computed and highlighted those two features for two instruments using triangular 3D meshes acquired by photogrammetry, whose fidelity has been assessed and validated with sub-millimetre accuracy. We propose here an extension to a corpus of 38 violins, violas and cellos, and introduce improved procedures, leading to a stronger discussion of the geometric analysis. We first recall the material we are working with. We then discuss how to derive the best reference plane for the violin alignment, which is crucial for the computation of contour lines and channel of minima. Finally, we show how to compute efficiently both characteristics and we illustrate our results with a few examples.
arxiv情報
著者 | Philémon Beghin,Anne-Emmanuelle Ceulemans,François Glineur |
発行日 | 2024-04-02 14:40:11+00:00 |
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