GauStudio: A Modular Framework for 3D Gaussian Splatting and Beyond

要約

3D ガウス スプラッティング (3DGS) をモデリングするための新しいモジュラー フレームワークである GauStudio を紹介し、ユーザーが 3DGS パイプラインを簡単にカスタマイズして実装できる標準化されたプラグ アンド プレイ コンポーネントを提供します。
私たちのフレームワークによってサポートされ、前景モデルと空球背景モデルを使用したハイブリッド ガウス表現を提案します。
実験では、この表現により境界のない屋外シーンのアーティファクトが軽減され、新しいビューの合成が改善されることが実証されています。
最後に、微調整を行わずに 3DGS 入力から高忠実度のメッシュを再構築するための新しいレンダリング後融合アプローチであるガウス スプラッティング サーフェス再構築 (GauS) を提案します。
全体として、GauStudio フレームワーク、ハイブリッド表現、および GauS アプローチは 3DGS モデリングおよびレンダリング機能を強化し、より高品質の新しいビューの合成とサーフェスの再構成を可能にします。

要約(オリジナル)

We present GauStudio, a novel modular framework for modeling 3D Gaussian Splatting (3DGS) to provide standardized, plug-and-play components for users to easily customize and implement a 3DGS pipeline. Supported by our framework, we propose a hybrid Gaussian representation with foreground and skyball background models. Experiments demonstrate this representation reduces artifacts in unbounded outdoor scenes and improves novel view synthesis. Finally, we propose Gaussian Splatting Surface Reconstruction (GauS), a novel render-then-fuse approach for high-fidelity mesh reconstruction from 3DGS inputs without fine-tuning. Overall, our GauStudio framework, hybrid representation, and GauS approach enhance 3DGS modeling and rendering capabilities, enabling higher-quality novel view synthesis and surface reconstruction.

arxiv情報

著者 Chongjie Ye,Yinyu Nie,Jiahao Chang,Yuantao Chen,Yihao Zhi,Xiaoguang Han
発行日 2024-03-28 17:47:31+00:00
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