要約
この論文では、魔法とエンチャントの認識を増減させるデザイン アプローチの分類を構築することにより、AI モノのデザインにおいてエンチャントが果たす役割を検証します。
私たちは、AI テクノロジーの最近の発展を取り巻くデザインの議論から出発し、アルゴリズムの不確実性やエラーなどの特定の相互作用の性質に焦点を当て、魔法や超自然的な思考のレトリックとの関係を明確にします。
デザインと AI のマスター コースの 2 つのエディションからの 52 人の学生のデザイン プロジェクトを分析および反映することにより、7 つのデザイン原則を特定し、魅惑と幻惑の観点からそれぞれの効果を解明します。
最後に、特に探索と再帰性をサポートするために、設計/HCI 実務者がこの分類にアプローチし、活用できる方法を明確に示します。
要約(オリジナル)
This paper examines the role that enchantment plays in the design of AI things by constructing a taxonomy of design approaches that increase or decrease the perception of magic and enchantment. We start from the design discourse surrounding recent developments in AI technologies, highlighting specific interaction qualities such as algorithmic uncertainties and errors and articulating relations to the rhetoric of magic and supernatural thinking. Through analyzing and reflecting upon 52 students’ design projects from two editions of a Master course in design and AI, we identify seven design principles and unpack the effects of each in terms of enchantment and disenchantment. We conclude by articulating ways in which this taxonomy can be approached and appropriated by design/HCI practitioners, especially to support exploration and reflexivity.
arxiv情報
著者 | Maria Luce Lupetti,Dave Murray-Rust |
発行日 | 2024-03-22 14:03:37+00:00 |
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